BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

A VBK hallgatóit és oktatóit számos levelezőlista támogatja abban, hogy mindenkihez eljusson minden számára fontos információ, de lehetőleg csak az. 
Ilyen listák pl: 
- évfolyam levelezőlisták, ahova minden frissen felvett bekerül és a tanulmányai végéig ezen a levelezőlistán keresztül tájékoztatjuk az évfolyam számára legfontosabb eseményekről, határidőkről, tudnivalókról 
- külföldi tanulmányok iránt érdeklődők levelezőlistája, ahol elsősorban a karra érkező megkereséseket osztjuk meg
- doktoráns és oktatói listák stb,
A listák alapvető jellemzői: 
- csak az tud a levlistára írni, aki rajta van (vagy külön engedélyt kapott, pl. a központi oktatási e-mailcím). 
- a levlistákra csak az adott körnek fontos levelet szabad küldeni,
- a levlistáról érkező levélben a levlista neve szerepel a tárgy mező elején szögletes zárójelben 
- csak a mindenkit érintő dolgokat írjon bárki is, minden egyéb spam. Fontos, hogy ne spameljék tele a levlistát, mert ha túl sok e-mail érkezik rá, akkor az emberek egy idő után nem olvassák el azt sem, ami fontos. 
- a levlistára udvariasan, lehetőleg megszólítással, de mindenképpen aláírással ellátott levelet küldjenek. 
Általános netikett az e-mailes kommunikációhoz: 
Az e-mail lehet személyes vagy hivatalos levél. Mindkét esetben :
- kell legyen tárgya (tárgy mező kitöltendő),
- van címzettje (ellenőrizni kell ki fogja megkapni a levelet, beleértve a másolati (cc) és titkos másolati (bcc) címzetteket is),
- kell írni megszólítást
- magát a levél szövege a lényegi rész
- valamint alá kell írni
A személyes levelekkel itt nem foglalkozunk, azonban az egyetemen belüli hivatalos e-mailes kommunikáció alapszabályaira fontos, hogy figyeljenek
- ha egy ügyben több embernek is ír, akkor ezt ne külön-külön levelekben tegye, hanem egy közös levélben. Így a címzettek el tudják dönteni, ki fog segíteni, és nem okoz így mindenkinek többletmunkát
- a levél annak szól, aki a címzett mezőben szerepel, a cc mező a tájékoztatást szolgálja
- oktatónak / ügyintézőnek stb írt levél formális levél, így
* hacsak nem kérte személyesen az oktató/ügyintéző, hogy tegeződjenek, akkor magázódva kell írni 
* a megszólítás Tisztelt Tanár Úr! / Tisztelt Tanárnő!/ Tisztelt XY! stb. 
* a levél szövegében pontosan adja meg ki Ön és miért keresi azt, akinek ír (pl: XZ vagyok az Ön Vegyipari műveletek 2. csütörtök 8-10 közötti csoportjából és a házi feladattal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. XZ vagyok, a 3. félévemet kezdő biomérnök alapképzéses hallgató, és az ismételt tárgyfelvételi lehetőséggel kapcsolatban szeretnék érdeklődni. ). Ha van előzménye az ügynek amivel kapcsolatban ír, a korábbi leveleket hagyja benne előzményként a szövegben, vagy röviden foglalja össze mi történt eddig. Az oktatók / ügyintézők sokakkal leveleznek, nem biztos, hogy mindenre azonnal emlékeznek. 
* írja alá a levelet. 
Mindannyian igyekszünk a levelekre 2-3 munkanapon belül válaszolni. Ha ennyi idő alatt nem érkezett válasz, akkor érdemes ismét írni, vagy telefonon felhívni az érintettet. Azonban egy szombat délután elküldött e-mailre a választ vasárnap megsürgetni udvariatlan. Amennyire lehet a munkaidőt vegyék figyelembe.