Dr. Valkó László, c. egyetemi tanár, Környezetgazdaságtan Tanszék
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar |
Környezetmérnöki mesterképzési szak nappali MSc |
Tantárgyadatlap
és tantárgykövetelmények
Környezeti marketing
A tantárgy neve angolul: Environmental Marketing
Tantárgy kódja | Követelmény | Kredit |
BMEGT42M418 | 0+2+0/f | 3 |
A tantárgyfelelős személy és tanszék:
A tantárgy előadója:
Név: |
Beosztás: |
Tanszék/Intézet |
Dr. Valkó László |
c. egyetemi tanár |
Környezetgazdaságtan Tanszék |
Dr. Ijjas Flóra Péterné Dr. Baranyi Rita |
egyetemi tanársegéd egyetemi adjunktus |
Környezetgazdaságtan Tanszék Környezetgazdaságtan Tanszék |
A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít:
Menedzsment és környezetmenedzsment alapismeretek
Kötelező/ajánlott előtanulmányi rend:
párhuzamos követelmény (a tárgy csak a másik tárgy egyidejű felvételével vagy előzetes teljesítése esetén vehető fel) |
Környezetmenedzsment |
A tantárgy célkitűzése:
Bemutatni a marketing helyét a környezetmenedzsment technikák-módszerek között. Tudatosítani a környezeti marketing pozícióját és szerepét egy piacorientált szervezet esetében. Felkészíteni a hallgatót a rendszerintegratív gondolkodásra. Gyakorlatot szerezni a szervezeti környezeti marketing koncepció kialakításában.
A tantárgy tematikáját kidolgozta:
Név: |
Beosztás: |
Tanszék, Int.: |
Dr. Valkó László |
c. egyetemi tanár |
Környezetgazdaságtan Tanszék |
Tanulási eredmények:
A tanulási eredmények között az adott szak Képzési és Kimeneti Követelményében [18/2016. (VIII. 5.) EMMI rendelet] előírt tanulási eredmények szerepelnek kékkel. A jelen tantárgy ezekhez való hozzájárulása feketével szedett.
Tudás
Ismeri a vezetéshez kapcsolódó szervezési és motivációs eszközöket valamint módszereket, a szakma gyakorlásához szükséges jogszabályokat.
Ismeri a környezeti marketing elméleti alapjait és a gyakorlatba történő átültetésének (szervezeti marketing koncepció kialakítása) feltételeit, lépéseit, folyamatát.
Ismeri a környezetmérnöki tevékenységhez kapcsolódó népszerűsítő és véleményformáló módszereket.
Tisztában van a szervezeti/vállalati környezeti marketingnek a szervezet érdekelt felei irányába betöltött szerepével.
Képesség
Képes környezetvédelmi vezetői feladatok ellátására.
Képes a hatékony környezeti marketing-koncepció összeállításához szükséges szervezeti/vállalati információk rendezéséhez.
Munkája során vizsgálja a kutatási, fejlesztési és innovációs célok kitűzésének lehetőségét és törekszik azok megvalósítására.
Tisztában van vele, hogy az eredményes marketing tevékenység "belső és külső feltételrendszere"(pl. társadalmi elvárások az adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban) változik, képes ezek érzékelésére és alkotó alkalmazására.
Attitűd
Felvállalja a környezetvédelmi szakterülethez kapcsolódó szakmai és erkölcsi értékrendet
Felvállalja és közvetíti a pozitív környezeti tudatosság fejlesztésének a marketingben rejlő lehetőségeit (például: célcsoport orientáció).
Törekszik szakmailag magas szinten önállóan vagy munkacsoportban megtervezni és végrehajtani a feladatait.
Tisztában van vele, hogy a marketing szervezeti/vállalati szinten egy "keresztmetszet" funkcionális reszort, ami eredményesen csak csoportmunkában végezhető, munkájában erre törekvést mutat.
Törekszik arra, hogy a munkáját rendszerszemléletű és folyamatorientált gondolkodásmód alapján, összetett megközelítésben végezze.
Törekszik arra, hogy munkáját a klasszikus menedzsment folyamat elvárásainak megfelelően végezze és szervezze.
Autonómia és felelősség
Önállóan képes környezetmérnöki feladatok megoldására, döntéseit körültekintően, más (elsősorban jogi, közgazdasági, energetikai) szakterületek képviselőivel tanácskozva, önállóan hozza, melyért felelősséget vállal.
Önállóan képes környezetmérnöki feladatok megoldására, döntéseit körültekintően, más (elsősorban jogi, közgazdasági, energetikai) szakterületek képviselőivel tanácskozva, önállóan hozza, melyért felelősséget vállal.
Döntései során figyelemmel van a munkahelyi egészség és biztonság, a műszaki, gazdasági és jogi szabályozás, valamint a mérnöketika alapvető előírásaira.
Döntései során figyelemmel van a munkahelyi egészség és biztonság, a műszaki, gazdasági és jogi szabályozás, valamint a mérnöketika alapvető előírásaira.
Figyelemmel kíséri a szakterülettel kapcsolatos jogszabályi, technikai, technológiai és adminisztrációs változásokat
Figyelemmel kíséri a szakterülettel kapcsolatos jogszabályi, technikai, technológiai és adminisztrációs változásokat.
Utolsó módosítás: 2019-06-18 11:54:10
A további tárgyak adatlapjának kiválasztásához kattintson ide.